Medlemsnöjdheten och lojaliteten för Fastigo bland medlemsföretagen har ökat betydligt, och ligger nu på topp jämfört med andra arbetsgivarorganisationer.
Med ett NMI (Netto Medlemsindex) på 80 av 100 så har Fastigo lyckats förbättra både medlemsnöjdheten och lojaliteten genom en rad olika insatser och anpassningar till medlemmarnas behov och förväntningar. Undersökningen är gjord av Novus, och bland de arbetsgivarorganisationer som de jobbar med så ligger Fastigo klart i topp.
–Vi är naturligtvis otroligt glada och stolta över resultatet. Ett långsiktigt och målmedvetet arbete bland samtliga medarbetare på Fastigo har lett fram till detta, ingen nämnd ingen glömt, säger Johan Mann, vd på Fastigo.
Nöjdheten har ökat överlag bland medlemskategorierna, och även bland vd:ar som grupp. Det område där Fastigo har förbättrats mest är i sin förmåga att inspirera och lyfta medlemmarna. Detta har alltid varit viktigt för medlemsnöjdheten och har därmed bidragit till den ökade nöjdheten generellt.
–Med så många duktiga och ansvarstagande arbetsgivare vi har bland våra medlemmar så är det enkelt att hitta goda exempel att lyfta och sprida, säger Johan Mann.
Trots minskad personlig kontaktfrekvens sedan 2019, upplever medlemmarna ett starkt engagemang. Fastigo lyckas lösa många frågor genom andra tjänster, som Arbetsgivarguiden, vars betyg har förbättrats. Fastigos kommunikation har också förbättrats över olika kanaler, inklusive LinkedIn, vilket har bidragit till en bättre upplevd kontakt med organisationen.
–Vårt mål är att Fastigo ska vara ett självklart val för samtliga arbetsgivare i fastighetsbranschen. Med det här resultatet innanför västen så vet vi att vi kan attrahera fler medlemmar till oss, sägen Johan Mann.
För mer information
Johan Mann, vd, Fastigo: 076-762 69 63
Kicki Lilliedrake, kommunikationschef Fastigo: 070-676 69 47